tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 19 czerwca 2012

Konkurs wakacyjny!

Czy wiecie, że już za 10 dni zaczynają się wakacje?!

Z tej okazji, po prostu musimy ogłosić jakiś konkurs- zabawę! Jak zawsze u nas, reguły są bardzo proste, a do wygrania trzy niezwykle atrakcyjne nagrody książkowe!

Zadanie polega na podaniu, z którym z bohaterów literackich najchętniej spędziłbyś tegoroczne wakacje i dlaczego. Odpowiedzi należy umieszczać w komentarzu, do 28 czerwca do godziny 23.59. nie zapomnijcie podawać swoich maili kontaktowych :)

29.06 redakcyjnie ustalimy do kogo z Was polecą te doskonałe lektury na wakacje:

1. Jill Shalvis - Oczarowana







2. Paulina Wilk - Lalki w ogniu







 
3. Cathy Maxwell - Klątwa pierścienia










Serdecznie zapraszamy Was i Waszych przyjaciół do wspólnej zabawy!!!

11 komentarzy:

  1. Ja juz czuję zapach wakacji,chociaż wolnego nie będę miała,gdyz po urlopie wychowawczym w końcu wróciłam do pracy. Więc może uda mi się sprzątnąć sprzed nosa wszystkie ksiażki:)A zkim spędziłabym tegoroczne wakacje? Na początku kilka leniwych dni mogłabym spędzić w tworzystwie Kubusia Puchatka (w języku czeskim Medvidek Pu :)),a dlaczego? Jestem smakoszem miodu...cóż muszę się nawet przyznać,że od roku mam własną pasiekę. Z Kubusiem po porstu jedlibyśmy miód.A co! :) Kolejne dni mogłabym spędzić w objęciach Marcina Langera, bohatera powieści Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, by choć przez chwilę poczuć się jak w siódmym niebie. Dac się ponieść emocjom i rozpalic zmysły do nieprzytomności.

    Mój e-mail: uam20@wp.pl

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak inni, ale ja już ustaliłam, że tegoroczne wakacje spędzam ze Stasiem, który zabierze mnie na wędrówkę po Afryce. Na szczęście - nie ma żadnej traumy po tułaczce z Nel, która została opisana w książce Sienkiewicze pt. "W pustyni i w puszczy"... Mało tego! Zgodził się z chęcią mi towarzyszyć! No wiecie, już jest zorientowany w terenie i dobrze wie, co należy zabrać, na co się przygotować. No i oczywiście teraz będzie trochę łatwiej, mimo to postaramy się całkowicie obcować z naturą. Liczymy, iż nie spotkają nas niemiłe przygody, tak jak jego kiedyś, ale spotkamy zaprzyjaźnione z Jasiem osoby. ;)

    agatakolasinska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Bohaterem literackim którego wybrałem jest Harry Potter.Jest on osobą ,z którą bardzo chętnie spędziłbym tegoroczne wakacje.Harry Potter to bohater serii książek dla młodzieży.W wieku 11 lat zaczął uczęszczać do szkoły magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie,tam poznał Hermionę i Rona,którzy stali się jego najlepszymi przyjaciółmi.Harry jest młodym czarodziejem,nosi okrągłe okulary oraz ma czarne,rozczochrane włosy i jasnozielone oczy.Na jego twarzy widać cienką bliznę w kształcie błyskawicy.Chłopiec jest dość niski i chudy jak na swój wiek.Chłopiec jest dzielny,odważny,wytrzymały.Nie boi się walczyć z mordercą swoich rodziców.Jest inteligentny,bystry i silny,a także bardzo spostrzegawczy.Jest wierny przyjaciołom i jego czyny są godne podziwu.Harry ma sowę,którą uwielbia i dba o nią,zwierzęta są jego przyjaciółmi.Chłopiec lubi przyrodę.Przyjemność sprawia mu siedzenie nad jeziorem i oglądanie roślin.Wybrałem Harrego Pottera,ponieważ lubię tego bohatera.Uważam,że wakacje spędzone z Harrym byłyby dla mnie czymś wspaniałym ze względu na jego osobowość.

    Mój e-mail:ratel1984@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bohaterem bądź bohaterką jaką wybrałabym jest Gemma z Książki "Uprowadzona"- Lucy Christopher. Gemma jest idealną osobą z którą chciałabym spędzić wakacje. 'Uprowadzona " to jedna z moich ulubionych książek . Sadzę ,że gdybyśmy spotkali się z Gemmą na pewno miałybyśmy wiele tematów do rozmowy. Dzięki Tylerowi Gemma poznała uroki Australii, bardzo lubię tę kraj , interesuje się jego kulturą , fauną i flora . W przyszłości chciałabym go odwiedzić ...

    Mój e- mail : Sweetolcia3@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście, że się dopiszę :-) Myślę, że najchętniej spędziłabym wakacje w towarzystwie Ani na Zielonym Wzgórzu. Któż inny dostarczyłby mi tylu wrażeń ??? Nigdy nie miałam jeszcze zielonych włosów ani nie chodziłam po dachu. Nie wiem tylko, czy chciałabym spróbować nalewki Maryli... Nie przepadam za alkoholem ;-) Kto wie, co mogłoby się wydarzyć? Może to ja oczarowałabym Gilberta? Ha, ha, ha, no dobra, żartowałam :D Poza tym ta zieleń, świeże powietrze, woda, słońce... żyć nie umierać :-)

    migaweczka@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Najchętniej wybrałabym się na wakacje z Tomkiem Wilmowskim , bohaterem serii Alfreda Szklarskiego. Dlaczego? Wymieniać można by długo. Ale chyba najważniejsze jest to że nigdy nie był dwa razy w tym samym miejscu, z nim nie można się nudzić. To odważny i pomocny towarzysz podróży. Zawsze cało wychodził z różnych opresji, nieraz ratował swoich przyjaciół. Potrafił zjednać sobie ludzi różnych ras i narodowości swoją otwartością i tolerancją, przy czym nigdy nie zapominał o swojej ojczyźnie - był dumny z tego, że jest Polakiem. Miał ogromna wiedzę w dziedzinie geografii i biologii. Poza tym dużo czytał, więc myślę, że nie zabrakłoby nam tematów do rozmowy - bo ja jestem prawdziwym molem książkowym ;).

    madzia.szostak@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po bardzo długim zastanowieniu, na swojego towarzysza podróży wytypowałam... Don Kichota z Manczy. Dla wielu to tylko zwykły, ubogi, hiszpański szlachcic z wybujałą wyobraźnią, jednakże dla mnie to jedna z najbarwniejszych postaci jakie zastały stworzone przez pisarzy. Niebywale zawzięty, odważny, honorowy i przede wszystkim nie znoszącym nudy- taki jest właśnie Alons Kiczano. Jego chęć przeżycia niebezpiecznych i przynoszących chwałę przygód była tak silna, że aż graniczyła z szaleństwem. Ale czyż nie takie cechy powinien posiadać rasowy podróżnik i towarzysz wakacyjnych szlaków? Ponadto jest to też bohater, od którego mogłabym się wiele nauczyć. Jego erudycja, kultura i obycie w świecie jest rzeczą niezwykłą i jakże rzadko już spotykaną we współczesnym świecie. :(Pomimo łatwowierności i dziwactwa Don Kichota, uważam, że już samo obcowanie z taką postacią, jest wystarczającą nagrodą wakacyjną :)

      gabrielasutor@tlen.pl

      Usuń
  7. Najchętniej wakacje spędziała bym z bohaterkami książki Nory Roberts "Portret w bieli" Parker, Emma, Laurel i Mac które prowadzą przysięgi. O tej książce dowiedziałam sie z waszego blogu i od razu mnie zauroczyła. Chciałabym zobaczyć organizacje wesel bo bardzo mnie to interesowało jak czytałam książkę. Ich zajęcie jest bardzo fajne i gdybym tylko mogła zajeła bym sie tym z przyjemnością. Lecz odkąd zobaczyłam wasz blog to czytam książki i bardzo chciałabym sie spotkać z paroma bohaterami książek czytanych przez waszych recenzentów np. książki Barbary Delynski pt: "Rodzinne tajemnice" Dobrze że można pomarzyć...

    jasia666@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Najchętniej wakacje spędziłabym z bohaterkami książki ''Szukam męża, szukam żony'' Chris Manby. Z Ruby , Lou i Martin maja podobne sercowe rozterki jak ja i wciąż szukam tego ''jedynego'' tą książkę dopadłam w bibliotece hen daleko w świecie.Najchętniej z całą trójką bym spędziła wakacje i każde z nas napisało by tak jak w tej książce ogłoszenie matrymonialne mogło by być i jednocześnie ciekawie i pewnie by wyszła z tego jakaś katastrofa ( śmieszna)a na kocu pewnie i by tak się okazało że miłość jest blisko bardzo blisko że jej nie widzimy obok nas ..

    n.oczkowska@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  9. Wakacje to pora szczególna. Któż nie marzy wtedy o odrobinie ciepełka i lenistwa - zwłaszcza w naszej strefie klimatycznej.Większość z nas przecież własnie taki obiera kierunek wojaży.
    Ja chyba najchętniej spędziłabym ten czas w przepięknej Prowansji wraz Frances Mayes autorka i bogaterka książki "Pod słońcem Toskanii". Miło byłoby poznać ten światek od podszewki, zakochać się w miejscach,ludziach i poobjadać włoskimi specjałami.
    Jestem pewna, że moje baterie byłyby w 100% naładowane na kolejny rok pracy.
    Oj zdecydowanie...:)

    edyta.klimek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmmm… bardzo, bardzo długo zastanawiałam się kogo by tu wybrać, bo przyznam, że mogłabym zrobić cała listę bohaterów z którymi mogłabym spędzić tegoroczne wakacje. Każdy z nich z pewnością wniósłby niesamowite przygody, emocje, opowieści do tych letnich dni, jednakże tym, którego wybrałam jest Zośka z „Kamieni na szaniec”.
    Byłby dla mnie nie tylko bohaterem literackim, ale i człowiekiem, który w bohaterski sposób pokonywał trudności losu. A dlaczego akurat jego wybrałam? No cóż… Chociażby dlatego, że mogłabym godzinami słuchać jak opowiada mi swoje przygody i przeżycia. Mogłabym wejrzeć choć odrobinkę w jego świat, zrozumieć więcej i zagłębić się jeszcze bardziej w jego historię. Poza tym spędzanie wakacji z urodzonym organizatorem, jakim był, nie mogłoby być nudne! Wymiana pomysłów, idei na temat współczesnego świata, do którego mogłabym go wprowadzić na pewno byłaby ciekawym doświadczeniem dla dwóch stron. :) Może nawet udałoby się spędzić te wakacje w aktywny sposób w sensie społecznym. Zorganizować jakąś akcje, działać aktywnie przez cały czas, aby mieć poczucie spełnienia i wykorzystania każdej minuty lata!
    Cytując Aleksandra Kamińskiego podsumuję to w ten sposób, że chciałbym spędzić w wakacje z osobą, „ która w tych niesamowitych latach potrafiła żyć pełnią życia, i której czyny i rozmach wycisnęły piętno na stolicy oraz rozeszły się echem po kraju”.

    Adres e-mail: meg.osypiuk@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń