tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

sobota, 18 sierpnia 2012

"Mechaniczny książę" - Cassandra Clare - recenzja


Cassandra Clare - amerykańska pisarka urodzona w Teheranie. W dzieciństwie dużo podróżowała: jeszcze jako mała dziewczynka mieszkała w Paryżu, Anglii i Szwajcarii. Osiedliła się w Los Angeles. Pierwszą powieścią jaką napisała było „Miasto kości”- książka rozpoczynająca serię „Dary Anioła”.

Mechaniczny Książę - Cassandra Clare„Mechaniczny książę” jest kontynuacją książki pt. "Mechaniczny anioł" z trylogii „Piekielne maszyny”, która ukazała się w 2010 roku. 

Klątwa ciążąca na człowieku może zmienić dogłębnie jego zachowanie. Czasem jednak okazuje się że otaczający nas świat nie jest takim jakim zdawał się być i to czego byliśmy pewni, w rzeczywistości jest kłamstwem. Można się wtedy załamać albo... popatrzeć na to z innej strony.

Intrygi, komplikacje to ukrywana rzeczywistość Instytutu. Chęć przejęcia władzy doprowadza do wielu sytuacji które zwiększają tempo akcji. Uczucia między bohaterami dodatkowo sprawiają że książka jest jeszcze bardziej wyrazista. Podczas lektury dostajemy odpowiedzi na wiele spraw, które nurtują czytelnika, jednak wiele z nich nadal pozostaje tajemnicami.

Mimo że nie czytałam „Mechanicznego anioła”, nie miałam problemów ze zrozumieniem akcji. Książka jest uniwersalna, to znaczy może po nią sięgnąć zarówno osoba która nie czytała poprzedniej części, jak również „wciągnięty” w bieg wydarzeń czytelnik. 

Mnie osobiście książka bardzo przypadła do gustu. Fantastyka to mój ulubiony gatunek i nie jestem wybredna jeśli chodzi o książki tego typu. Jednak sięgając po „Mechanicznego Księcia” wiedziałam, że będzie, jak to się mówi, „dobra książka” warta przeczytania, która pozostaje w pamięci na długo. Nie przeliczyłam się. 

Polecam,
Asia, 15 lat

Wydawnictwu MAG dziękuję za rewelacyjną książkę.




2 komentarze:

  1. bardzo lubię książki Pani Clare. Jednak seria ,,Dary Anioła" podobała mi się znacznie bardziej niż ,,Diabelskie maszyny ".

    OdpowiedzUsuń
  2. W porównaniu z serią "Dary Anioła" ta seria wypada o wiele gorzej :( Nie przebrnęłam nawet przez połowę pierwszego tomu...ale może komuś przypadnie do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń