tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 6 września 2012

"Czego dusza pragnie. Elementarz duchowy" - Joachim Badeni OP - recenzja


Ostatnio miałam możliwość przeczytania elementarza duchowego, „Czego dusza pragnie”, będącego zbiorem siedmiu konferencji wygłoszonych przez krakowskiego dominikanina ojca Joachima Badeniego.

Przednia okładka
Ten niezwykły człowiek, którego świętość i głęboką wiarę w Boga odkrywamy już po kilku przeczytanych stronach, w sposób nietuzinkowy i z ogromnym poczuciem humoru odpowiada na problemy najbardziej trapiące ludzką duszę. 

Jego wypowiedzi są pełne żywych przykładów z codziennego życia  zwyczajnych świeckich ludzi, poszukujących właściwej drogi we współczesnym świecie. Porusza on tak ważne dla ludzi tematy jak miłość, nienawiść, dobro i zło, spowiedź, nawrócenie, nałogi czy rozwój. Nie jest to niezrozumiały monolog, przy którym się usypia. Często zakonnik krytykuje pychę Kościoła i własną osobę. Stara się wytłumaczyć uniwersalne dla wszystkich chrześcijan prawdy, a także nakłonić do pracy nad sobą.


Książka wydana jest w twardej oprawie i zawiera płytę CD z pełnym zapisem konferencji. Oprócz tego, co bardzo mi się spodobało, najważniejsze myśli poruszanego problemu wzięte są w ramkę.

Muszę powiedzieć, że ta książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Moje podchody do jej przeczytania trwały całe wakacje, a kiedy w końcu zdecydowałam się, nie mogłam oderwać się od lektury. Każdy, kto zdecyduje się na tę pozycje dowie się nie tylko ciekawych rzeczy odnośnie wiary, ale przede wszystkim uśmieje się z na przykład z …… dziwacznych pokut, jakie zadawał ojciec Badeni. 
Polecam!

                                                                                     Enchanté, 17 lat.

Wydawnictwu M bardzo dziękuję za elementarz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz