tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 6 grudnia 2012

"Szkarłatne sari" - Javier Moro - recenzja



Szkarłatne sari - Javier MoroSonia zdecydowała się na studia na Uniwersytecie Cambridge, jednak nie czuje się dobrze z daleka od rodziny i domu pod Turynem. Jest nieco nieśmiała i nie ma na uniwersytecie wielu przyjaciół. Pewnego dnia zostaje przedstawiona przystojnemu Hindusowi, i choć brzmi to banalnie- „zakochują się od pierwszego wejrzenia”. Jak się okazuje, jej wybranek pochodzi z jednej z najbardziej wpływowych indyjskich rodzin- Nehru i Gandhi.

Po pewnym czasie zapada decyzja - Sonia chce wyjechać do Indii, gdzie pobierze się z Rajivem. I chociaż rodzice są pełni obaw o przyszłość młodego małżeństwa, Rajiv i Sonia wkrótce są już małżeństwem, a dziewczyna musi poznać zarówno swoją nową ojczyznę, jak i rodzinę, która jest blisko związana z polityką.

Jedną z najważniejszych postaci w książce jest Indira- matka Rajiva. Dzięki niej Sonia łatwiej aklimatyzuje się w nowym miejscu. Kobieta jest dla niej wyrozumiała i pomaga jej w bardzo wielu sprawach, mimo, że czasu ma bardzo mało- jest jedną z najważniejszych postaci w państwie.

Na książkę zwróciłam uwagę, kiedy szukałam czegoś o tematyce indyjskiej. Początkowo odstraszała mnie okładka, która wyglądała nieco jak z telenoweli. Jednak kiedy zabrałam się do lektury zrozumiałam, że bardzo się myliłam. Zachwyciło mnie to, że książka Javiera Moro "Szkarłatne sari" jest oparta na faktach. Autor zebrał wiele ciekawych informacji, dzięki którym dobrze poznajemy historię rodziny, a także fragment historii Indii.

Książkę polecam wszystkim, którzy chcą dowiedzieć się więcej o Indiach. Na pewno się nie zawiedziecie! :)


Ania, 15 lat


Wydawnictwu Świat Książki serdecznie dziękuję za tę pozycję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz