tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 17 października 2013

"Niezgodna" - Veronica Roth - recenzja

Veronica Roth to młoda, amerykańska pisarka. „ Niezgodną’’ napisała gdy miała zaledwie 21 lat. Książka szybko stała się bestsellerem. Wytwórnia Summit Entertainment zakupiła prawa do jej ekranizacji.

Niezgodna - Veronica RothW mieście powstałym na ruinach Chicago istnieje pięć frakcji: Altruizm, Serdeczność, Nieustraszoność, Prawość i Erudycja. Beatrice Prior to szesnastoletnia Altruistka. Od dziecka uważa, że nie pasuje do swojej frakcji, że nie jest w stanie żyć myśląc tylko i wyłącznie o innych. Dlatego podczas krwawej Ceremonii Wyboru postanawia opuścić rodzinę oraz dołączyć do odważnych i niebezpiecznych Nieustraszonych. Zmienia imię na Tris. Zdobywa nowych przyjaciół. Przechodzi brutalne szkolenie. Jednocześnie musi uważać. Ma tajemnicę. Wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.

Na „ Niezgodną’’ natrafiłam w księgarni (ale wiem, że była także na recenzenckiej półce). Zanim zdecydowałam się na zakup, przez niemal godzinę stałam między regałami i czytałam. Nie mogłam się oderwać. Książka wciągnęła mnie od pierwszego zdania.

Jest napisana lekko i przyjemnie. Pojawia się w niej wątek miłosny i tragiczny. Zawiera refleksje nad dojrzewaniem i decyzjami z nim związanymi.

Polecam,

B., 13 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Amber.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz