tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 27 stycznia 2014

"Urlop nad morzem" - Agnieszka Pietrzyk - recenzja

Agnieszka Pietrzyk to z wykształcenia historyk kultury. Zadebiutowała w 2008 roku powieścią Obejrzyj się Królu.  Jej druga książka ukazała się w 2011 roku pod tytułem Pałac Tajemnic.

Urlop nad morzem - Pietrzyk Agnieszka
Beata i Marcin z racji tego, że nie mają funduszy na wymarzony wyjazd za granicę, postanawiają spędzić urlop nad polskim morzem. Dobrze się składa, bo stara przyjaciółka Beaty kupiła tam domek. Beata i Marcin chętnie korzystają z zaproszenia i jadą wypocząć. 

Urlop który zapowiadał się bardzo spokojnie przeradza się w kryminalną przygodę. Beata myszkując po strychu, w jednej z książek znajduje makabryczny list napisany przez małego Stasia:

 „ Mam na imię Staś i mam dziewięć lat. Moja mama nazywa się Ania. Jej mąż nazywa się Karl i jest Niemcem. Moja mama nie żyje. Wczoraj zabił ją Karl. Uderzył ją siekierą w głowę…”

Gdy tylko Beata znalazła ten list razem z Marcinem postanawiają działać. Wtedy to w piwnicy odnajdują coś makabrycznego…


Książka Urlop nad morzem to bardzo ciekawa i wciągająca lektura. Gdy tylko ją ujrzałam pomyślałam, że będzie to romans albo książka przygodowa. Lecz otworzywszy list, który dołączony jest do książki, zrozumiałam, że jest to powieść z jaką do tej pory się nie spotkałam. 

Czyta się ją bardzo lekko, a przygody Beaty i Marcina, mimo że drastyczne, w pewnych momentach wydają się nawet zabawne. Im bardziej zagłębiałam się w historię, tym bardziej nie mogłam się oderwać. Ukazane sceny pokazują bezlitosne oblicza dawnych lat, co szokuje, ale w bardzo prosty sposób prezentuje realia życia w czasie wojny i koszmar obozów koncentracyjnych. 

Wielkim plusem tej książki są: bardzo przystępny sposób pisania autorki, przyciągająca wzrok okładka i dołączony list.

Naprawdę warto przeczytać! 


Grazia, 17 lat



Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz