tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 9 października 2014

"Gimnazjum. Najgorsze lata mojego życia" - James Patterson - recenzja

Okładka książki Gimnazjum. Najgorsze lata mojego życiaGimnazjum - chyba każdy zna ten czas. Gdy zobaczyłam tytuł książki nie mogłam uwierzyć, że ktoś nazwał lata gimnazjum swoimi najgorszymi. Jak dla mnie były to lata najlepsze, których nie zapomnę do końca życia. Chciałam porównać czy najgorsze lata Rafa są podobne do moich najlepszych, czy nie bardzo.

Powiem tak, kolosalna różnica. Raf mało popularny człowiek, nie mający przyjaciół - oprócz wyimaginowanego Lea,  chce zyskać popularność i przyjaciół za wszelka cenę, do tego w nie bardzo mądry sposób. Pragnie, aby uczniowie podziwiali go za swoja głupotę i odwagę. Dlatego też decyduje się złamać wszystkie punkty regulaminu szkoły, nawet te najmniejsze i to najlepiej na oczach dziewczyny, w której zakochał się od pierwszego wejrzenia.

Przychodzenie do szkoły przebranym za ninję w czasie Halloween, czy włączenie alarmu to tylko początek wspaniałej historii!
Czy mu się uda?
Czy uczniowie będą go podziwiać, czy będą kpić z jego wybryków?

James Patterson to jeden z najpopularniejszych amerykańskich pisarzy naszych czasów. Jest autorem thrillerów oraz powieści kryminalnych. Jego powieści są jednymi z najczęściej pojawiających się na prestiżowych listach bestsellerów. Książki Pattersona tylko w Ameryce Północnej sprzedały się w ilości kilkunastu milionów sztuk, a na całym świecie w ilości 220 mln egzemplarzy.

Jest to lekka lektura w szczególności godna polecenia każdemu gimnazjaliście, jako “wybawienie” w czasie przygotowań do tysięcy kartkówek i sprawdzianów, jak i również przestroga czego należy unikać. Polecam ją także tegorocznym szóstoklasistom, aby już zaczęli psychiczne przygotowanie przed tym co czeka ich za rok.

Książka napisana jest przyjemnym językiem, łatwym w odbiorze dla czytelnika.
Czytając ją znakomicie rozumiałam problemy, z którymi borykał się główny bohater. Książka jest wspaniałą dawką śmiechu oraz ciągłego zastanawiania się czy to na pewno jest możliwe. Wydaje mi się, że autor w niebanalny sposób podsumował życie każdego gimnazjalisty. Nie wierzę, że nie ma takiej osoby, która kiedyś nie myślała o robieniu czegoś tak szalonego jak Raf, czy nie chciałaby być popularna.

Jeszcze raz serdecznie polecam,

Klaudii, 16 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Albatros. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz