tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 27 stycznia 2015

"Policz do stu" - Lucy Dillon - recenzja

Okładka książki Policz do stu "Policz do stu" to powieść obyczajowa napisana przez brytyjską pisarkę Lucy Dillon.


Główną bohaterką książki jest Gina, która właśnie wchodzi w trudny okres życia. Rozwodzi się z mężem Stuartem i wprowadza do nowego mieszkania. Postanawia, że ze swojego starego domu, który symbolizuje jej dawne życie, zabierze tylko sto przedmiotów. Wbrew pozorom okaże się to trudnym zadaniem, bo Georgina jest typem "zbieracza", magazynującego setki niepotrzebnych rzeczy, a z każdą z nich wiąże się jakaś historia z przeszłości.
    
Książka całkowicie mnie urzekła. Lucy Dillon po mistrzowsku połączyła akcję z bardzo ciekawymi opisami oraz naturalnymi dialogami. Jednak mimo wszystko potrafi to zrobić wielu autorów. Dlaczego więc "Policz do stu" jest takie wyjątkowe i zasługuje na szczególną uwagę? Myślę, że przede wszystkim warto sięgnąć po tę powieść ze względu na emocje w niej zawarte. Pisarka ma bardzo emocjonalny styl pisania, który "odnalazł klucz do mojego serca". Czytając tę książkę miałam wrażenie, że stała się ona dla mnie osobistym psychoterapeutą, który zmienił moje nastawienie do życia na lepsze. Dzieło poprzeplatane jest subtelnymi, złotymi myślami. Nie rzucają się one w oczy podczas lektury, ale odrobinę uważniejszemu czytelnikowi uda się je dostrzec. Szczególnie spodobały mi się dwie: "Czasami wszechświat równoważy różne sprawy w naszym życiu [...] wcześniej czy później dostajemy tyle samo dobrego i złego" oraz "Co się stało, już się nie odstanie, i tyle. Trzeba zostawić przeszłość za sobą, a nie rozmyślać ciągle, co by było gdyby." 

Jedyne, co mi się nie spodobało to okładka książki, a dokładnie zwierzak na niej się znajdujący. Zgodnie z treścią powinien to być chart, tymczasem pies na okładce jest innej rasy. Zawsze bardzo irytują mnie takie różnice pomiędzy stroną tytułową, a treścią, bo uważam, że obie te rzeczy powinny się z sobą łączyć.

Bardzo zachęcam do przeczytania tej powieści. Jest interesująca i wciągająca, a równocześnie wiele wnosi do życia czytelnika i potrafi poprawić nastrój, humor i samoocenę.

                               Cavallo, lat 15

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz