tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 27 kwietnia 2015

"Pół króla" – Joe Abercrombie - recenzja

Okładka książki Pół króla,,Miał wrażenie, że skały, morze i niebo zawirowały wokół. Król Gettlandu spadał i spadał, aż woda uderzyła go z siłą, z jaką młot wali w żelazo.
I Matka Wód zagarnęła go w chłodne objęcia.’’

Yarvi nigdy nie chciał być królem. Pragnął być ministrem i całe życie poświęcić nauce. Los jednak zakpił z niego. Po śmierci swego ojca i starszego brata zostaje zmuszony objąć tron. Musi stać się wojownikiem, by pokazać swemu ludowi, że jest w stanie rządzić. Jest to zadanie tym trudniejsze, że Yarvi jest jednoręki.

A zdrajcy czyhają tuż za jego plecami…

Są intryganci, których celem jest tylko jedno…

Zabić króla.

Joe Abercrombie właśnie rozpoczął nową trylogię: ,,Strzaskane Morze’’. ,,Pół króla’’ to pierwsza część. Sam początek… był ciężki. Nie mogłam przez niego przebrnąć, po prostu mnie nie zaciekawił. Jednak w pewnym momencie nagle nie mogłam już przestać czytać. Nagle nie byłam już w stanie odłożyć książki. Bohaterowie stali się interesujący, ich przemiany – mroczne, ale jakże ludzkie. Zakończenie – niezwykle zaskakujące! Kompletnie się tego nie spodziewałam. Dlatego też, mimo złego pierwszego wrażenia polecam tę książkę. Joe Abercrombie postarał się i mam nadzieję, że następne części będą tak dobre jak ta (no, może poza nudnym początkiem):). 


Katia, 14 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Rebis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz