tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 17 czerwca 2015

"Czuły punkt" - Dominika van Eijkelenborg - recenzja

Okładka książki Czuły punkt"Pewne wydarzenia naszego życia są jaka kamienie po których toczy się lawina" - William Wharton 

Jeden majowy wieczór zmienił życie Weroniki na dobre. Dziewczyna budzi się gdzieś w ciemnym pomieszczeniu, a jedyne co czuje to ból. Wie tylko, że została porwana. Przerażenie narasta z chwili na chwilę, gdyż Weronika nie jest pewna co może się wydarzyć i co może się z nią stać. 

Okazuje się, że przebywa w jakimś mieszkaniu, a pilnuje jej tajemniczy mężczyzna, który prawie wcale się do niej nie odzywa, ale również, na szczęście, nie robi jej żadnej krzywdy. Dziewczyna z dnia na dzień przyzwyczaja się do swojej sytuacji, a także do swojego porywacza. 

Czy to co się dzieje pomiędzy Weroniką a tajemniczym mężczyzną jest normalne i tak powinna wyglądać relacja między ofiarą a porywaczem? 

Książka "Czuły punkt" Dominiki van Eijkelenborg to lektura, która mnie mocno zaciekawiła i wciągnęła od pierwszej strony. Historia Weroniki młodej studentki, przed którą jeszcze całe życie jest, według mnie, niebanalna i niepowtarzalna. Może to tylko moje odczucie, gdyż pierwszy raz spotkałam się z taką tematyką, ale jedyne co mogę powiedzieć to to, że mnie w jakiś sposób zafascynowała.  Autorka w bardzo ciekawy, a w dodatku realistyczny i nie naciągany sposób opowiedziała o relacji ofiara -porywacze o tym jaka więź rodzi się z czasem między nimi. W wielu momentach ta książka mnie zaskakiwała i muszę przyznać, że autorka trzyma swoich czytelników w napięciu aż do ostatniej strony.  Szczerze - decyzję  o przeczytaniu książki podjęłam po obejrzeniu okładki( nie wiem dlaczego, bo teraz wydaje mi się dość zwyczajna i pospolita) ale to zdecydowanie treść sprawiła, iż książka bardzo przypadła mi do gustu.

Grazia, 17 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa MIRA. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz