tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 21 października 2015

,,Gdzie jest korona cara?'' - Artur Pacuła - recenzja

Okładka książki Gdzie jest korona cara?,,Gdzie jest korona cara?'' to powieść przygodowa z elementami historycznymi. Opowiada o czwórce dzieci i ich wielkiej przygodzie na obozie wspinaczkowym w zamku Czocha, który z dnia na dzień zmienia się w niezwykłe poszukiwanie skarbów. 

Może najpierw przyjemniejsza część, czyli plusy. Podobało mi się to, że w książce cały czas się coś działo. Autor do ostatnich rozdziałów trzymał czytelnika w napięciu i do samego końca nie było wiadomo jak będzie wyglądało zakończenie. Jednak najbardziej zaimponowało mi to, że każdy z głównych bohaterów był zupełnie inny. Każdy z nich czymś się wyróżniał, miał inne wady i inne zalety, a jednak w z rozdziału na rozdział coraz bardziej się zaprzyjaźniali. No ale były też minusy. 

Nie podobało mi się to, że było tam aż tyle wątków historycznych, a co gorsza ogromne zainteresowanie dzieci w książce tymi wzmiankami. Rozumiem, że można się było zaciekawić intrygującymi legendami o zamku, ale tutaj było to tak przesadzone, że aż nienaturalne. Uważam też, że cała historia mogłaby być trochę krótsza.

To nie jest powieść z przygodami na poziomie Indiany Jonesa, ale nie jest zła. Według mnie bardziej zaciekawi młodszą młodzież. To taka luźna lektura, która raczej mało wniosła do mojego życia, ale spełniła funkcję rozrywkową. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie plusy i minusy nie żałuję, że  ją przeczytałam. 

Polecam ją szczególnie tym osobom, które chcą przeczytać dobrą przygodową książkę, przy której czytaniu nie zejdzie im uśmiech z twarzy. 

                                                                                                                       Olivka :) , 13 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Poligraf, a do recenzji otrzymaliśmy ją od autora. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz