tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 23 stycznia 2017

''Dziewczyna, którą kochałeś'' - Jojo Moyes - recenzja

Okładka książki Dziewczyna, którą kochałeśJojo Moyes - autorka światowego fenomenu wydawniczego ,,Zanim się pojawiłeś'' nie przestaje zaskakiwać i powraca ze swoją najnowszą powieścią ,,Dziewczyna, którą kochałeś''.

Liv wiedzie wspaniałe życie. Ma kochającego męża, wspaniały dom, a jej marzenia są dostępne na wyciągnięcie ręki. Niestety nie o tym jest ta opowieść. Pewnego dnia wszystko się wali, a kobieta traci dosłownie wszystko, na czym jej zależało. Zostaje całkowicie sama z masą problemów oraz kłód, które kładzie jej pod nogi życie oraz... niezwykłym, tajemniczym portretem pewnej kobiety noszącym tytuł ,,Dziewczyna, którą kochałeś''. 

Nie jest to jednak zwykły portret. Kryje się za nim historia Sophie - kobiety żyjącej w czasach I wojny światowej. Losy obu kobiet są ze sobą powiązane, bo to właśnie dzieje dziewczyny z portretu zainicjowały wydarzenia mające bezpośredni wpływ na Liv.

Jestem naprawdę zaskoczona tym, co udało się stworzyć autorce. Spodziewałam się typowego ''romansidła'', a otrzymałam coś o wiele bardziej wartościowego. Jojo Moyes świetnie splotła ze sobą losy obu bohaterek, przez co powstała z tego nie tylko powieść o miłości, ale także o wojnie, utracie i poświęceniu. Ogromnie urzekł mnie motyw portretu dzięki, któremu w każdej chwili ze szklanego domu Liv mogłam przenieść się do wojennej rzeczywistości Sophie.

Jojo Moyes pisze łatwym i prostym w odbiorze językiem. Książkę czytało mi się bardzo szybko i ani trochę się przy tym nie nudziłam. Autorka po raz kolejny stworzyła fascynującą, wciągającą, intrygująca, a co najważniejsze niezwykle podnoszącą na duchu historię. Czytałam już parę książek Jojo Moyes i może ,,Dziewczyna, którą kochałeś'' nie jest moim zdaniem jej najlepszą powieścią, to mimo wszystko naprawdę polecam zaznajomić się z tą lekturą, jak i pozostałą twórczością tej autorki.


Olivka, 14 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Między Słowami. 

1 komentarz:

  1. "Dziewczyna, którą kochałeś" to faktycznie bardzo wartościowa i równie emocjonalna książka. Dołączamy się do polecenia! :)

    OdpowiedzUsuń