tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 21 maja 2012

"Córka dymu i kości" - Laini Taylor - recenzja


Świat chimer nie jest obcy nastoletniej Karou. Wręcz przeciwnie – to jej rodzina. Dziewczyna dzieli czas między swoje na pozór normalne życie w Pradze, gdzie jest utalentowaną artystką, a niesamowity świat Dealera Marzeń – Brimstona, dla którego pracuje. Nie jest to normalna praca. Jej celem jest podróż do różnych części świata po zęby: zwierzęce, ludzkie… wszystkie się nadadzą, o ile są „dobrej jakości”. Karou dostaje się tam przez portal ze sklepu Dealera Marzeń. Drzwi te mogą ją zaprowadzić w każde miejsce na świecie. Naszym świecie. Wszystko skończyło się, gdy przejścia spłonęły. 
Jak teraz poradzi sobie tajemnicza artystka z Pragi? 
Co się stanie jeśli dowie się, że istnieje inny świat niż nasz – inny, niekoniecznie lepszy? 
I kim jest mężczyzna o skrzydłach z płomienia i twarzy, na której już od dawna nie pojawił się uśmiech?

Pierwsze co uderzyło mnie, gdy sięgałam po tę książkę było porównanie jej do Harrego Pottera. Od razu odechciało mi się ją czytać. W końcu, jednak, ciekawość zwyciężyła i przeczytałam pierwszą stronę, potem drugą i trzecią… i tak dalej aż do ostatniej.

Autorka stworzyła niesamowity świat, gdzie anioły niekoniecznie są dobre, a demony nie zawsze złe. Nie można go porównać do Hogwartu, ponieważ są to dwie, diametralnie różne historie. Opowieść czytało się świetnie. Dokładne opisy sprawiały, że czułam jakbym to ja była główną bohaterką.  Niesamowite pomysły zachwyciły mnie.

Podsumowując: gorąco polecam i zachęcam do przeczytania. 
 

TUTAJ możesz przeczytać fragment książki, a TUTAJ oglądnąć jej trailer.

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Amber w styczniu 2012 roku.

Monia, 14 lat

Za możliwość przeczytania tej historii dziękuję Księgarni Matras


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz