tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 14 listopada 2012

„Czarna kobieta, biały kraj” - Waris Dirie - recenzja


Czarna kobieta, biały kraj - Waris DirieWaris Dirie to osoba, która szczególnie mi zaimponowała. Jej historia pokazuje, iż należy spełniać swoje marzenia i nigdy się nie poddawać. Mając 5 lat była obrzezana, a w wieku 13 lat uciekła z domu, aby nie zostać żoną 61-letniego mężczyzny. Jej upór doprowadził do tego, iż nie mając zupełnie nic, zyskała wiele. Została modelką – jej zdjęcia zdobiły okładki najważniejszych magazynów mody. Dziś jest szczęśliwą matką dwóch synów. Jest autorką książek takich jak „Kwiat pustyni” czy „Córka nomadów”. Ambasador ONZ, założyła fundację mającą na celu ukazanie, jakim okropnym rytuałem jest obrzezanie.


Z postacią Waris Dirie spotkałam się już wcześniej, toteż chętnie sięgnęłam po tę książkę. „Czarna kobieta, biały kraj” to powieść momentami przygnębiająca, jako że porusza trudne, poruszające sprawy. Czytając tę książkę otworzyły mi się oczy na problemy w Afryce. Pozycja zawiera tematy, o których nie usłyszymy w wiadomościach. Nie mówi się o tym, na co dzień. 

Mimo iż autorka opisuje afrykańskie problemy, to i tak można zauważyć, że szanuje swoją ojczyznę.  Waris, jako kobieta silna przedstawia to, co jej się nie podoba. Ukazuje swój sposób patrzenia na świat.

Po przeczytaniu książki czytelnik przestaje narzekać. Uzmysławia sobie, iż ludzie mają większe problemy, a w porównaniu z Somalią w Polsce nie ma aż tak trudnych warunków do życia. Powieść bardzo mi się spodobała i polecam ją wszystkim niezależnie od wieku.

Kamila, 15 lat
Za wspólne chwile z książką dziękuję Wydawnictwu Świat Książki.

3 komentarze:

  1. No książka wygląda na ciekawą. Ale czy chciałbym ją przeczytać to nie wiem.. ;)
    [zapraszam do mnie ; - www.kubaiolgarecenzuja.blogspot.com ]

    OdpowiedzUsuń
  2. „Kwiat pustyni” oglądałam film. Byłam w szoku jeszcze dłuuuugo po jego obejrzeniu. Wstrząsający, smutnym nieludzki. Nie wiem czy na książkę bym się zdecydowała, wiedząc że książka zawsze jest lepsza, dokładniejsza w szczegółach. „Czarna kobieta, biały kraj” przeczytam na pewno, tylko nie wiem kiedy :) Ciekawe czy znajdę ją w bibliotece. Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam jej ksiązki.Wstrząsające chwilami.

    OdpowiedzUsuń