tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 21 stycznia 2014

"Carrie" - Stephen King - recenzja



„Carrie” to pierwsza książka dobrze znanego wszystkim Króla Horrorów Stephena Kinga. W zeszłym roku dość głośno było o adaptacji powieści pod tym samym tytułem, gdzie główną rolę zagrała Chloë Grace Moretz.

(?????????????)
Rok 1979. 27 maja. 10:25.
(co się stało)
Miasto płonie. Mieszkańcy próbują uciekać.
(próbujcie)
Chaos. Wybuch. Krzyki.
(ogień i woda)
To wszystko kara. Kara za grzechy,
(grzech)
tak, grzechy. To ich wina. Oni mi to zrobili,
(nienawidzę)
zawsze mi to robią.
To ja, Carrietta White.
(carrie carrie carrie)
(o boże to krew)

„A potem świat eksplodował.”

Carrie nie może być sobą. Matka zmusza ją do modlitwy i żałowania za grzechy, których nie popełniła. Przez to wszyscy uważają ją za dziwaczkę. Nieśmiała. Sama. Bezbronna. Przynajmniej tak się może wydawać. Kiedy dziewczyna odkrywa w sobie zdolności telekinetyczne, nic nie stanie jej na drodze do zemsty.

King w swojej debiutanckiej powieści jak zawsze zabiera czytelników w podróż do innego świata. Myślę, że od „Carrie” warto rozpocząć przygodę z tym autorem. Moim zdaniem, książka, tak samo jak i film z 2013 niewiele ma się do horroru - według mnie to przykra historia niezwykłej dziewczyny z odrobiną... „magii”. Mimo że już na początku autor zdradza, jak będzie wyglądał finał, nie psuje to końcowego efektu. „Wycinki” z gazet i wydarzenia przedstawiane z różnych perspektyw układają wszystko w logicznie spójną całość. 

Serdecznie zachęcam do przeczytania i, jeśli oglądać film, to zalecam tylko PO przeczytaniu książki ;)



WeruSSia, 16 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka.


1 komentarz:

  1. Ostatnio zastanawiałem się nad zakupem tej książki w Empku... zdziwiło mnie, że jest aż taka cieniutka (niespełna 200 stron?) :-) Do tej pory w swoich zbiorach mam dwie książki Kinga: "Lśnienie" i "Doktor Sen".

    OdpowiedzUsuń