tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 11 października 2016

„Tylko w mojej głowie” – Sharon M. Draper - recenzja

Okładka książki Tylko w mojej głowie„Tylko w mojej głowie” jest to książka autorstwa Sharon M. Draper, która już dwa lata znajduje się na liście bestsellerów „The New York Times”. Napisała również między innymi : „Panika” i „ Łzy tygrysa” (ang. „Tears of a tiger”).

Tematem jej książek są osoby niepełnosprawne i osoby pokrzywdzone przez życie. Pokazuje ona je w piękny sposób, przez co wzbudza pozytywne odczucia.


Bohaterką książki jest jedenastoletnia Melody Brooks. Urodziła się z porażeniem mózgowym, co oznacza, że nie może mówić i chodzić. Jej najsprawniejszą częścią ciała są jaj kciuki, dzięki którym może się porozumiewać za pomocą tablicy. Chociaż nikt o tym nie wie Melody jest najmądrzejszą osobą w szkole. Największym pragnieniem dziewczynki jest umieć latać i samodzielnie mówić. 

Czy jej marzenia chociaż w pewnej części się spełnią? 
Przekonajcie się sami.

Nie jestem w stanie powiedzieć nic o tej książce. Jest nie do opisania. Wyraża tak dużo, że to się nie mieści w głowie. Nie można przejść obok niej obojętnie. To obowiązkowa lektura dla każdego Na jej początku i na końcu znajdują się słowa, które świetnie oddają klimat tej opowieści. Brzmią one tak : „Słowa. Otaczają mnie tysiące słów. A nawet miliony. (…) Słowa zawsze wirowały wokół mnie niczym śnieżynki – każda delikatna i inna, każda samoistnie topniejąca w moich dłoniach. Gdzieś we mnie tworzą się potężne zaspy słów. Góry fraz, zdań, idei. Inteligentne wyrażenia. Żarty. Piosenki o miłości.”

Książka jest świetna i bardzo mi się podoba . Dobrze się ją czyta i nie można się od niej „oderwać”. Bardzo dobrze pokazuje osobę niepełnosprawną "od środka" i zachowanie innych ludzi w stosunku do niej. Gorąco polecam.


Paula, 15 lat 

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Linia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz