tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 12 kwietnia 2012

"Strażnicy Historii : Nadciąga burza"- Damian Dibben - recenzja


18 kwietnia 2012 roku w księgarniach ukaże się nowa książka Damiana Dibbena pt. „Nadciąga burza”, która rozpoczyna serię Strażnicy Historii.
 
Jest to opowieść o czternastoletnim Jake'u, którego rodzice niespodziewanie zaginęli. Chłopak odkrywa ich największy sekret. Są oni podróżnikami w czasie i najlepszymi agentami wśród strażników. Teraz Jake wyrusza w swoją pierwszą podróż do przeszłości. Do roku 1506 do Wenecji, aby odszukać zaginionych agentów i ocalić przeszłość.

Pierwsze co przyszło mi się na myśl, gdy zaczęłam czytać tę książkę, to jej podobieństwo do serii Ulyssesa Moora. Głównym powodem jest zapewne statek, na którym bohaterowie przenoszą się w czasie. Drugą rzeczą na którą zwróciłam uwagę to wątek miłosny, Jake zakochuje się w uroczej Topaz pochodzącej z przeszłości, co skojarzyło mi się z kolei z Hyperversum, ale im bardziej zagłębiałam się w akcję tym szybciej to uczucie mijało. Nie licząc tych drobnych podobieństw książka jest  sama w sobie unikatowa. Naprawdę można się w nią wciągnąć. Jej język jest lekki i dowcipny,  a postacie świetnie wykreowane. Sama historia powinna zaciekawić nawet najwybredniejsze gusta. Mnie bardzo się ona podobała zresztą tak samo jak Wrota Czasu. Jeśli one też wam się podobały, to w Strażnikach Historii po prostu się zakochacie!

Jest to lekka, przyjemna i naprawdę wciągająca lektura. Akcja książki jest naprawdę szybko rozgrywana i nie sposób się przy niej nudzić. Czytając ją można się też trochę „pouczyć”. Jest to naprawdę dobry przewodnik po historii. Widać że autor wie o czym pisze. Myślę, że książka spodoba się wszystkim miłośnikom historycznych opowieści i podróży w czasie, pisanych współczesnym językiem

TUTAJ możesz zobaczyć trailer do książki.

Polecam,
Sunny Girl, 17 lat

Za możliwość przeczytania książki jeszcze przed wydaniem serdecznie dziękuję Egmontowi! 


2 komentarze:

  1. Super książka, chociaż napoczątku byłem do niej troche negatywnie nastawiony. Książka tak mnie wciągnęła, że zapomniałem o całym świecie! Polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka super :) Polecam każdemu czytelnikowi

    OdpowiedzUsuń