tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

piątek, 16 listopada 2012

"Enklawa" - Ann Aguirre - recenzja


Ann Aguirre to mieszkająca w Meksyku, z mężem i dziećmi, pisarka, która zasłynęła ze swoich powieści science fiction. Za „Enklawę”, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Amber, autorka nominowana była do wielu wyróżnień. Gatunek książki - postapokaliptyczny romans.

Enklawa - Ann AguirreDo przeczytania książki zachęciła mnie okładka książki – tajemnicze, ciemne barwy. Od razu udzielił mi się mroczny nastrój, chciałam jak najszybciej przeczytać tę powieść. Przyciągał mnie również napis, jakoby powieść była podobna do „Igrzysk śmierci” i „Metra 2033” – książek, które bardzo mi się spodobały.

Karo, która została tak nazwana w swoje 15 urodziny żyje w świecie podziemnym – w tytułowej enklawie. Dziewczyna mając wybór, kim zostać w przyszłości, decyduje się na zostanie Łowcą. Dołącza do niej przydzielony partner, nielubiany przez wszystkich, tajemniczy Cień. Bohaterowie odkrywają, iż nad nimi znajduje się inny świat. Miejsce, które teoretycznie nie istnieje. Chcąc ostrzec mieszkańców enklawy, Starszyzna w obawie przed nieujawnieniem tajemnic, wyrzuca ich. Zostawieni na pastwę losu podróżują w tunelach, w których kryją się niebezpieczne stwory…

Moim zdaniem książka przypomina w dużym stopniu „Las zębów i rąk” Carrie Ryan. Z tym, że ta druga bardziej przypadła mi do gustu. Mam mieszane uczucia, co do „Enklawy”. Powieść zawiera wiele niedokończonych wątków, w połowie akcja dzieje się zupełnie w innym miejscu. Postacie nie zasługują na jakąś szczególną uwagę. Wątek miłosny nie został przedstawiony dobrze – Cień i Karo zakochują się w sobie nieprawdopodobnie szybko, a w połowie powieści uczucie zanika. Kiedy do bohaterów chce dołączyć ich wróg i bezlitosny zabójca, oni chętnie go przyjmują, co wydaje mi się nieprawdopodobne.

Zalet książki również jest wiele. Na początku z chęcią i z zaciekawieniem czytałam powieść, autorka dobrze zbudowała akcję. Potem już nie czułam takiej fascynacji. Mimo to uważam, iż książka nie jest zła, dlatego polecam ją osobom, które lubią lekkie powieści fantastyczne.

Kamila, 15 lat

Za możliwość przeczytania książki dziękuję portalowi Nastek.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz